Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Snart dags för göteborgsvarvet

Av A - 22 april 2010 20:12

22 april idag och 22 maj är det dags för göteborgsvarvet! En månad kvar. Jag sprang milen i måndags på under en timme och det kändes ok men att springa 1.1 mil till på det...Jaja det ska gå! Idag körde jag ett stenhårt spinningpass med massa backar, massa mjölksyra och hög puls. Så jäkla skönt när det var över och man känner sig så jäkla nöjd och skön i kroppen!


Jag ska springa milen igen i helgen och om jag orkar då lägga på någon kilometer. Annars ska jag iaf springa 1.4-1.5 mil veckan efter det så att jag har testat en lite längre sträcka minst en gång innan loppet. Jag funderar på att ta mig till pulkabacken imorgon med barnvagnen när det är sovdags och köra lite spurt i backe. Vi får se!


Jag har tre mål med varvet och idag när Göteborgsvarvstidningen kom så stod det faktiskt att det var bra att ha just tre mål. Man ska inte ha bara ett så att man blir förkrossad om man exempelvis missar sin måltid med några sekunder. Mina mål är:

1 Ta mig runt och springa hela varvet=nöjd

2 Förbättra min tid (2.10)=jättenöjd

3 Springa på under 2 h)jävligt nöjd och stolt


Jag skulle tycka att det var lite jobbigt att försämra tiden men jag tror att man fixar mycket bara genom den extra energi det ger att tävla, alla människor runtom som hejar och spelar musik, musiken i min MP3 med mera. Hoppas på sol men lagom varmt! Sen ska vi så klart ha en mysig helg i Göteborg med hotell, långa frukostar och hitta på något skoj hela familjen.


En månad kvar och jag ska kämpa och jag ska hålla mig frisk!! Jäklar i mig!!:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 19 september 2010 09:21

Idag är en viktig dag! Det är viktigare än vad det var förra gången det var val. Idag är det en stor chans att Sverige demokraterna kommer in i riksdagen. Hemska tanke! Snälla gå och rösta idag och rösta på något av det stora blocken så att inte SD k...

Av A - 10 augusti 2010 19:22

Jag har inte skrivit på hundra år men nu så ett kort inlägg! Sommaren har varit den bästa i mitt liv! 8 veckor häng med min fina familj, vilken lyx! Vi har flängt runt i Sverige och haft det kanon! Blivit bortskämda med barnvakt i sommarstugan, lata ...

Av A - 27 maj 2010 17:41

På söndag är det mors dag och jag tycker att vi ska uppmärksamma mammor runtom i världen som kämpar för sin och sina barns överlevnad, som lever i krig, fattigdom och med traumatiska upplevelser och små resurser! Uppmärksamma din egen mamma genom att...

Av A - 23 maj 2010 19:44

Jag fixade det! Jag är så nöjd!! Strålande sol och hett när årets Göteborgsvarv gick igår. Härligt och jag var riktigt laddad! Jag startade i startgrupp 13 (Martina Haag var i samma startgrupp tydligen...) och när jag startade hade vinnaren för länge...

Av A - 18 maj 2010 12:28

Jag tror att det är viktigt att ha mål och utmaningar i livet! Att våga drömma och sen sträva efter att uppnå drömmarna! När det gäller att sätta upp mål så tänker jag att det är viktigt med delmål längs vägen mot huvudmålet. Delmålen gör att man får...

Presentation


Det här är min blogg med tankar och funderingar kring livet och om att försöka se det positiva i tillvaron.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många läser den här bloggen?
 Då och då
 En gång i veckan
 Varje dag

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards