Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Rädda mammorna!

Av A - 27 maj 2010 17:41

På söndag är det mors dag och jag tycker att vi ska uppmärksamma mammor runtom i världen som kämpar för sin och sina barns överlevnad, som lever i krig, fattigdom och med traumatiska upplevelser och små resurser! Uppmärksamma din egen mamma genom att skänka en slant till Rädda mammorna! Röda korset har under maj månad en kampanj just för alla utsatta mammor i världen! Skriv ett fint kort till din mamma och skriv att du har satt in en slant till Röda korset. Det ska jag göra!


Jag fick hem min facktidning idag Socionomen och det här numret handlar om fattigdom. En svartvitt bild på en mamma, lika gammal som jag, med en två-åring på höften och som lyfter tröjan för att visa den stora tumören som kommer ta hennes liv inom kort. Hon bor med sina barn i ett litet skjul på en sopptipp i Rumänien. Hon kommer snart dö och lämna sina barn i fattigdom och misär. Själv tog jag sovmorgon med min son idag, låg extra länge i sängen och gosade för att

 sen äta frukost i lung och ro...


En annan artikel tar upp en mamma som levt gömd under flera år i Sverige med sitt ena barn medan dom två andra barnen fick stanna kvar i hemlandet. Nu har hon uppehållstillstånd i Sverige och alla barnen bor hos henne men hon lever på socialbidrag och har inte råd med allt det barnen behöver. Barnen känner sig utanför eftersom de inte kan vara med på aktiviteter, inte kan köpa det som kompisarna köper. Mamman blir mer och mer deprimerad och en av hennes döttrar pratar inte med henne. Vi fick så mycket kläder till vår son när han föddes att vi inte hann använda allt innan de var för litet. Han får massa fint av mor-och farföräldrar och vi kan köpa det vi vill till honom.


Idag har jag varit ute i skogen, plockat liljekonvaljer, njutit av min föräldraledighet och gnällt över att det är tråkigt att dammsuga. På söndag är det mors dag och jag tycker att alla som känner igen sig i att de har det så bra som jag har det ska göra något för en mamma någonstans i världen som behöver det! Röda korset har kampanjen Rädda mammorna men det finns många organisationer som arbetar för att stödja familjer runtom i världen! Välj en och skänk en slant!

 

Grattis i förskott alla viktiga, fina, omtänksamma, beundransvärda, kämpande, roliga, glada, ledsna, ensamma, starka, duktiga, trygga mammor!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 19 september 2010 09:21

Idag är en viktig dag! Det är viktigare än vad det var förra gången det var val. Idag är det en stor chans att Sverige demokraterna kommer in i riksdagen. Hemska tanke! Snälla gå och rösta idag och rösta på något av det stora blocken så att inte SD k...

Av A - 10 augusti 2010 19:22

Jag har inte skrivit på hundra år men nu så ett kort inlägg! Sommaren har varit den bästa i mitt liv! 8 veckor häng med min fina familj, vilken lyx! Vi har flängt runt i Sverige och haft det kanon! Blivit bortskämda med barnvakt i sommarstugan, lata ...

Av A - 23 maj 2010 19:44

Jag fixade det! Jag är så nöjd!! Strålande sol och hett när årets Göteborgsvarv gick igår. Härligt och jag var riktigt laddad! Jag startade i startgrupp 13 (Martina Haag var i samma startgrupp tydligen...) och när jag startade hade vinnaren för länge...

Av A - 18 maj 2010 12:28

Jag tror att det är viktigt att ha mål och utmaningar i livet! Att våga drömma och sen sträva efter att uppnå drömmarna! När det gäller att sätta upp mål så tänker jag att det är viktigt med delmål längs vägen mot huvudmålet. Delmålen gör att man får...

Av A - 18 maj 2010 12:18

Man borde kanske testa att inte läsa något negativt under en dag. Jag tycker att så mycket i media är negativt. Det skrivs elakheter om människor, det är krig, katastrofer, mord, miljöförstöring, mobbning och en massa andra hemskheter. Mycket i kväll...

Presentation


Det här är min blogg med tankar och funderingar kring livet och om att försöka se det positiva i tillvaron.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många läser den här bloggen?
 Då och då
 En gång i veckan
 Varje dag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards