Alla inlägg den 25 december 2009

Av A - 25 december 2009 00:43

God jul till er alla! Hemkommen från midnattsmässa med min mamma. Det känns rätt tryggt att komma till kyrkan på midnattsmässa varje jul. Där sitter en gammal högstadielärare, skolsköterskan från mellanstadiet som ser äldre ut för varje år, gamla kompisars syskon, föräldrar till mina vänner, personer man konfirmerats med, gamla körkompisar och så alla bekanta ansikten som väl förmodligen suttit där i kyrkbänken alla tidigare jular vi har varit där. Det känns som en bra avslutning på julafton att gå till kyrkan för lite fin julmusik, att få höra kören sjunga och själv få stämma in i några psalmer. Tid för lite eftertanke och ro. Ikväll gick mina tankar till en nära vän som har det tufft nu och en kommande begravning som blir svår men förmodligen väldigt vacker.


Dagen har varit bra och mysig. Började med att tända ljus på kyrkogårdens minneslund. Vackert men hade velat åka dit nu på kvällen när det är mörkt och alla ljusen lyser för nära och kära som inte längre finns här hos oss. Vi har ätit mycket mat och mycket onyttigheter. Det delades ut många fina julklappar och lillprinsen överöstes med julklappar trots att vi sagt till om att inte köpa något. Många sagoböcker att läsa, härligt. Spelat ett nytt, roligt spel Besserwisser. Det kan jag rekommendera!


God jul och godnatt!

Presentation


Det här är min blogg med tankar och funderingar kring livet och om att försöka se det positiva i tillvaron.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många läser den här bloggen?
 Då och då
 En gång i veckan
 Varje dag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards